20 Şubat 2017 Pazartesi

Kakaolu Çatlak Kurabiye

zaman: Şubat 20, 2017
Bir gün patronum işyerine kendi yaptığı kurabiyelerden getirmişti. Stres atmak istediği zamanlarda kurabiyeler yapar ve sakinleşirmiş. Kakaolu olan her şey başta 1-0 galiptir benim için. Denedim ve gerçekten yanılmadığımı gördüm. Çok çok lezzetliydi. Ayrıca görüntüsü de farklı ve hoştu. Tarifini aldım, defalarca denedim ve işte sizlerle paylaşıyorum..



Malzemeler:
1 bardak un
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta
2 çay bardağı toz şeker
Yarım bardak kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tutam tuz
Kurabiyeleri bulamak için pudra şekeri

Sıvıyağ, şeker, vanilya ve kakao derin bir kasede karıştırılır. Yumurtalar tek tek ilave edilerek mikserle çırpılır. Un, kabartma tozu ve tuz eklenerek spatula yardımıyla karıştırılır. 
Elde edilen karışımın üzeri bir streç filmle kapatılarak buzdolabında en az 1 saat beklenir. (internetteki tariflerde 2 ya da 4 saat yazanlar da var.)
Süremiz dolduktan sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak pudra şekerine bulanır ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında pişirilir.
Sıcakken yenilecekse sütle çok iyi gidiyor. Kahveyle ya da çayla inanılmaz yakışıyor.

Afiyet olsun. 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

iksmir anne olunca Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting