26 Ağustos 2016 Cuma

Bebek Alışverişinde "Keşke"lerim

zaman: Ağustos 26, 2016
Bebeğim doğmadan önce bir sürü site ve kitaplardan araştırma yaptım. Bir sürü de insan dinledim. Ne almalıyım? Ne modelde almalıyım? Hangi marka iyi? Ya da ne almamalıyım? 
Tabii ki bir sürü şey aldım. Kredi kartı ekstrelerimi bir ben bir Allah tabii bir de eşim bilir :)
Bebeğim doğduktan sonra sıra geldi aldıklarımızı kullanmaya. Bazılarını iyi ki almışım dedim bazı şeyler için iyi ki almamışım dedim bazı şeyler için de keşke almasaydım..
Edindiğim bu bilgileri  yazmak istedim ki diğer annelere/anne adaylarına fikir versin.

Peki benim "keşkelerim" neler ?

Keşkeler
  • Çıkıntılı, Oturaklı Bebek Küveti
Büyük bir heyecanla bebeğimize küvet almaya gitmiştik eşimle. Onu doğduktan sonra yıkanırken hayal ediyorduk. Küvet seçiminde de iyisi olsun dedik. Oldukça uygun fiyatlı uzun düz ayrıntısı olmayan giderli/gidersiz basit küvetler varken biz pahalı olanı aldık. İçinde çıkıntıları vardı. Vantuzlu yani istenildiğinde kullanabileceğimiz bir oturak vardı. Dedik ki heralde bu çıkıntılar daha rahat olacak. Zaten pahalıysa demek ki bir artısı var. Oturağını da ilerde kullanırız diye düşündük.

Fakaaattt.. Bebek doğdu ve küveti kullanmakta inanılmaz zorluk yaşadık. Ağlıyor, yerinde durmuyor, küvetin içini havluları koyarak beslesek o çıkıntıların canını acıtmamasını nasıl sağlayacağız vs. Diğer yandan oturağı yapıştırabileceğimiz bir alan bile bulamadık. O vantuzlar nereye tutturulacak, nasıl oturacak? 

Çözümü en basitinden yeni bir küvet almakta bulduk. Çok rahat ettik. Bol bol kullandık. 
Şimdi bebeğim 9 aylık. İlk küvetine şans vermek istedim. Çıkıntılar sayesinde kaymaz en azından oturur diye düşündüm. Ama yerinden kalkıyor artık onu hiç bir şey durduramıyor. 

Kısacası keşke yolun başında en basitini almış olsaydım. 

  • Komplike Bebek Arabası
Bebek arabası konusunda bir yazı yayınlamıştım. 

Çok özellikli konforlu gösterişli bir araba istemiş ve almıştım. Fakat pek çok nedenden arabayı aldığıma pişman oldum. Büyüklüğü, katlama/kurmanın zorluğu, ağırlığı vs.
Mutluluğu baston tipi bebek arabasında buldum. Keşke en başında onu seçseydim. 
Fakat şimdi bir hayalim var ki o da ileride ikinci bebeğim olursa oğlum için bebek arabasına monte edilebilen bir kaykayı alarak iki çocuğumla birlikte "geniş alanlarda" dolaşmak :)




  • Bebek Araç Koltuğu
Çok istediğim şu çok özellikli bebek arabası var ya hani üstte de yazdığım, işte o arabayla uyumlu olan 0+ grubunda olan bebek araba koltuğunu aldık. Ana kucağı almayıp onun yerine bu koltuğu da kullanabilecektik. Gerektiğinde bebek arabasına gerektiğinde kendi arabamıza takacaktık. Belli bir yaşa kadar bebekler herhangi bir kaza anında daha çok zarar görmesin diye arkaya dönük oturtulmalı. Meğerse bizim aldığımız koltuk hava yastığı olan arabalarda arkaya dönük konulmamalıymış. Ciddi riskleri bulunuyormuş. "Ok o zaman ne de olsa 8 aylık oldu öne doğru oturturuz hem arkaya dönük giderken yol tutup midesi bulanıyor" diye düşündük. Fakat bizim bu koltuk sadece arkaya dönük konumda kullanılabiliyormuş. Her şeyi ince eleyip sık dokurken bunu nasıl gözden kaçırdık bilmiyorum. 
Anlayacağınız keşke araba koltuğunu alırken acele etmeyip doğru seçim yapsaydık. 

  • Emzirme Koltuğu

Bebek odasını alırken görüp çok sevdiğim emzirme koltukları.. Gördüğümde hemen hayallere dalmıştım "bebeğimi emzirirken bir yandan ayaklarımı da uzatıp hafif hafif sallanıyorum".. Eşim de beni kırmayıp aldı. Fakat o da ne?! Hatırı sayılır büyüklükte olan emzirme koltukları bebek odasına rahat hareket etmemizi sağlayacak şekilde sığmadı. Olsun diğer odaya koyarız dedik. Bu sefer de bebeğim doğduktan sonra gerçeklerle yüzleştim.. Bebek yeni doğduğunda 1,5-2 saatte bir uyandırıp emzirmek gerektiği, ileri ki aylarda yine geceleri emzirmek gerekeceği.. Gözümü bile açamazken gidip koltukta nasıl otururdum?! Yataktan bile kalkamayacak kadar yorgun oluyordum/oluyorum. Gündüz kullanalım desem evet 1-2 ay olabilir fakat sonrası için bebekler hızlıca büyüdüğünden koltuğa anne ve bebeğin sığması zor ve sıkıntılı oluyor. Neyse koltuk şimdi salonda, film izlerken ya da dinlenirken oturmak iyi oluyor. 

Aslında doğruyu söylemek gerekirse; keşke emzirme koltuğunu almasaydım.  

Bu liste uzaaar gider.. Aklıma geldikçe de yazacağım.

Keşkelerinizin az olması dileğiyle :)

0 yorum:

Yorum Gönder

 

iksmir anne olunca Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting