8 Haziran 2016 Çarşamba

Malaga (muzlu ekler)

zaman: Haziran 08, 2016
Uzun zamandır fırından alıp çoook severek yediğim bir tatlıdır malaga. Yerken ben bunu yaparım dedim (niyeyse) ama adını da bilmiyordum. Daha sonra adını öğrendim ve tarifi de tahmin ettiğim gibiydi. Durur muyum, yaptım.

Bunu kedi dili ile yapanlar da var. Ama ben yediğimdeki gibi altında kakaolu kekle olsun istedim.
Bu yüzden de öncelikle kakaolu pandispanya yaptım. Pişen ve daha sonra soğuması için beklettiğim pandispanyayı ortasından ikiye kestim. Muzun şekli ve boyu kadar keki kesip üzerine krem şanti sürdüm (aynı zamanda muzun düşmesini engelleyip keke yapışmasını sağlıyor binevi) Krem şanti üzerine muzu koyup üzerini de çikolata sosu ile kapladım. Süslemesini de dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Genellikle fındık parçalarıyla süslüyorlar. İşte bu kadar kolay. Hem şık hem de çook lezzetli. Yazarken ağzım sulandı :)


Kakaolu pandispanya tarifi:

  • 4 yumurta
  • 1 bardak toz şeker
  • 1 bardak un
  • 1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 tepeleme yemek kaşığı kakao
Yumurta derin bir kapta krema gibi olana kadar mikserle çırpılır. Şeker eklenerek çırpmaya devam edilir (5 dk kadar) . Vanilya, kabartma tozu, un, kakao, nişasta süzgeç ile elenerek tahta kaşık ya da spatulayla karıştırılır. Pandispanyayı yapacağımız kelepçeli kek kalıbının altına yağlı kağıt koyulur. Hazırlanan karışım önceden ısıtılmış 150 derece fırında pişirilir (yaklaşık 40 dk. - kürdan testi kuru çıkana kadar) . Piştikten sonra fırından çıkarılarak ılınması beklenir. Pandispanyamız süslemeye hazırdır. 

Muz az olduğu için pandispanya da bayağı arttı. Ben de değişik şekillerde değerlendirdim. :))

Kalp şeklindeki kurabiye kalıbıyla kekte çukur açıp içini krem şanti ve çilek reçeliyle doldurdum. Tadı gerçekten güzel oldu. 


Çıkan kalp şeklindeki kekleri de dört yapraklı yonca gibi dizdim. Üzerine de karamel sos gezdirdim. Filtre kahvenin yanında çok güzel gitti. 





  

0 yorum:

Yorum Gönder

 

iksmir anne olunca Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting