21 Temmuz 2016 Perşembe

6 Aylık Bebeğe Verilebilecek Ek Besinler

zaman: Temmuz 21, 2016
Beklenen zaman geldi ve bebeğiniz 6 aylık oldu. Artık sadece anne sütüyle beslenmeyip başka gıdalar da yiyebilecek. Bu durum annelerin işini biraz daha kolaylaştırabilir. Çünkü acıktığında tek ihtiyaç duyduğu annesinden süt emmek olmayacak ve böylece anneler 1-2 saat onları anneannelerine/babaannelerine bırakıp işlerini yapabilecek.

Peki 6 aylık bir bebek neler yiyebilir? Kimi anneler "Amaan abartmaya gerek yok. Annelerimiz bizi beslerken listeler mi vardı?" diye düşünüyor. Bazı annelerse doktorların verdiği listeler doğrultusunda ya da internetten araştırarak bebeklerini besliyorlar. Ben de çoook araştırdım. Bu kadar liste varsa, doktorumuz da bize bu listeleri veriyorsa bir bildikleri vardır diye düşünüyorum. Ki araştırmasam, sormasam, umursamasam şunları bilemezdim:
  • 1 yaş altında inek sütü verilmemeli! 
  • Alerji öyküsü olan aileler çocuklarına yumurta, balık, domates, çilek gibi allerjen olma olasılığı yüksek besinleri verirken dikkat etmeliler.
  • Besin alerjisi olan bebeklerde yumurta, fındık, fıstık, balık ve soyalı besinlere 12. aydan önce başlanmamalıdır.
  • Botulismustan korunmak için 12. aydan önce bal verilmemelidir.
  • Bebekler 12. aya kadar tuz ve şekerden uzak tutulmalıdır. Şeker iştahsızlığa ve diş çürümelerine neden olur. Tuz zaten bizler için bile zararlıdır. Malum, "3 beyazdan uzak durulmalı." 
  • Et yerine et suyu kullanmak fazla yarar sağlamaz.
  • Ispanak pişirildikten sonra tekrar ısıtıldığında içindeki nitrit nitrata dönüşür.
  • Patlıcanda nikotin bulunduğundan bununla birlikte içeriğinde hiç mineral ve vitamin bulunmadığından bebekler için uygun besinler değildir.
  • Bakla nadiren favizme yol açabilir.
  • İçeriğinde tanin olması, demir ve diğer mineralleri bağlayıcı özelliği bulunması sebebiyle demir eksikliği yapabileceğinden çay bebeklere önerilmez. 



Peki neler yiyebilirler? 
Aşağıdaki listeler; aile hekimizin ve çocuk doktorumuzun verdikleri listeler, internet araştırmalarım ve edindiğim tecrübelerle birleştirilerek hazırlanmıştır. Tıbbi dayanağım olmasa bunları yazamazdım. Bu sebeple içiniz rahat olsun. 


6 aylık bebekler için




 6 - 9 aylık bebekler için


Listede kavanoz ve kaşık mamaları da yazıyor. Ben hazır mama kullanmıyorum. Yoğurdu kendim mayalıyorum. Muhallebiyi sağdığım süt ve pirinç unuyla hazırlıyorum. Eğer az gelmişse biraz da su ekliyorum. Meyve püreleri için cam rende kullanıyorum. Böylece her şey doğal oluyor. Eğer imkanınız varsa siz de öyle yapın derim. Sonuçta meleklerimiz her şeyin en iyisini hak ediyor. :)

0 yorum:

Yorum Gönder

 

iksmir anne olunca Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting