20 Temmuz 2016 Çarşamba

Meyveli Soğuk Parfe

zaman: Temmuz 20, 2016
Kıyafette olduğu gibi tatlıların da modası var. Bir ara tiramisuydu, geçen yıl trileçe şimdi de soğuk parfeler :) Yaz olduğunda insan şerbetli ağır tatlılar yerine soğuk şeyler yemek istiyor. Meyveli soğuk pastalar da bunun için ideal. Hem yapımı kolay, hem lezzetli, hem de oldukça göz doldurucu. Şerbetli tatlılar hariç tatlı sevmeyen eşim bile bayıldı o derece. (gülmeyin, bu benim için önemli bir ölçüt :)

Pek çok tarif var. Araştırdım, karıştırdım. Aşağıdaki malzemeleri kullanarak yaptım. Güzel de oldu.
Buyrun tarifi:




Malzemeler:

  • 2 paket krem şanti
  • 3 bardak süt
  • 1 kase doğal yoğurt (ben kendi mayaladığım normal yoğurt kullandım. Süzme yoğurt kullanan da var, labne peyniri koyan da)
  • 300 gr. meyve (aslında dilediğiniz meyveden dilediğiniz kadar kullanabilirsiniz. Ben 1 şeftali 2 kırmızı erik ve 1 yarım muz kullandım)
  • Yarım bardak damla çikolata
  • 1 paket Burçak bisküvi 1 paket Sultani bisküvi
Üzerini süslemek için:
  • 1/3 bardak toz şeker
  • 1 bardak süt
  • 1-2 kaşık tereyağı
  • 1 kaşık kakao
  • 1 kaşık nişasta
  • 1 paket vanilya 

Sütle toz krem şantiyi çırptıktan sonra yoğurt eklenir. Arzuya göre 1-2 tatlı kaşığı pudra şekeri ya da şeker eklemek istemezseniz bal ekleyebilirsiniz. Fakat ben hiç şeker koymadım. Ona rağmen yeterince tatlı oldu. Bisküvileri elinizle ya da bıçak yardımıyla kırdıktan sonra karışımın içine ekleyin. Doğranan meyveleri, damla çikolataları ekleyin ve spatula yardımıyla karıştırın. Fakat çok fazla karıştırmayın ki krem şanti bulamaç gibi olup meyvelerin rengini almasın. Hazırlanan karışımı öncesinde içine streç koyduğunuz borcam ya da kek kalıbına boşaltın. Üzerini de aynı streçle kapatın pastanızın üstü açık kalmasın. Streç yerine kenarlarından kestiğiniz buzdolabı poşetlerini kullanmanız daha faydalı olabilir. Çünkü streç donacak olan pastamızın aralarına girerek sıkıntı yaratabilir. Pastanızı buzluğa koyun. En az 4 saat dondurucuda beklemeli. Servis etmeden önce 10-15 dakika kadar dışarıda ya da 30 dk. kadar buzdolabının soğutucu bölümünde bekletmelisiniz. 

Üzerini süslemek için de yukarıdaki malzemeleri bir kapta pişirerek muhallebi kıvamına gelmesini bekleyin. Daha sonra pastanızın üzerine dilediğiniz gibi dökün. Muhallebisiz de hoş bir görüntüsü ve tadı olacaktır. Bu yüzden sosu yapmanız şart değil. 

Süsleme kısmı kişinin tamamen hayal gücüne dayalıdır. Toz fıstık, fındık, çerez gibi malzemelerden ya da meyvelerden de faydalanılabilir.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

iksmir anne olunca Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting