17 Ağustos 2016 Çarşamba

Çikolata Soslu Browni

zaman: Ağustos 17, 2016
Benim için çikolatalı her şey güzeldir. Krem şanti de tek başına bile yenebilir. Dolayısıyla duyduğum gördüğüm tüm çikolatalı tarifler denemeye değer. Bu tarifi bir akrabamdan almıştım. Bir kaç yıldır yapıyorum ve yiyen herkes tarafından çok seviliyor. Blogumda da yer vermesem olmazdı.


Malzemeler:

Kek için:

  • 1 bardaktan 1 parmak eksik un
  • 1 bardaktan 1 parmak eksik toz şeker
  • 4 yumurta
  • 2-3 kaşık süt
  • 4 kaşık kakao
  • 1 paket kabartma tozu
Diğer malzemeler:
  • 1,5 bardak süt
  • 1 paket krem şanti ve gerekli miktarda süt
  • 1 paket çikolata sosu ve gerekli miktarda süt
Yumurta ve toz şeker beyaz oluncaya kadar mikserle çırpılır. Süt eklenerek çırpmaya devam edilir. Diğer toz malzemeler süzgeçten elenerek karışıma eklenir. Spatula yardımıyla karıştırılarak borcama dökülür. Borcam seçerken şunu düşünmelisiniz: küçük bir borcam seçerseniz kekiniz daha kalın, büyük bir borcam seçerseniz de kekiniz ince olur. Zevkinize göre seçim yapmalısınız. Ben ince kek ve üstünde sosları daha çok severken annem keki daha kalın seviyor. Borcama dökülen kek karışımı önceden ısıtılmış 170 derece fırında kürdan testi sonucu kuru çıkana kadar pişirilir. 

Kek pişerken krem şanti hazırlanır. Başka bir kapta da çikolata sosu gerekli miktarda süt eklenerek pişirilir. 
Kek piştikten sonra fırından çıkarıp 2-3 dakika sonra 1,5 bardak sütle kek ıslatılır. 
Kek soğuduktan sonra kekin üzeri krem şantiyle kaplanır.
Çikolata sosu soğuduktan sonra krem şanti sürülmüş kekin üzerine sürülür. Çikolata sosu kesinlikle soğumuş olmalı yoksa krem şantiyle karışıp ebru sanatı gibi bir görüntü ortaya çıkarıyor. Bu durum bazıları için desen gibi güzel bir görüntü olsa da bazıları için ise bulamaç gibi bir görüntü olduğunu düşündürüyor. Dolayısıyla dikkat :)

İstenirse çeşitli malzemelerle süsleme yapabilirsiniz. Ben çiçek yaptım ama eşim krizantem çiçeği gibi olmuş dedi :) Ben mühendisim düz bir insanım sanatsal bir yönüm yoktur sizler daha güzelini yapabilirsiniz. Fakat tadıyla herkesi mutlu edeceksiniz bu kesin.

Afiyet olsun.


0 yorum:

Yorum Gönder

 

iksmir anne olunca Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting