11 Ağustos 2016 Perşembe

Bebek Arabası Seçimi

zaman: Ağustos 11, 2016
Ah! Şu bebek arabası mevzuu.. O kadar uzun sürdü ki alım süreci! Araştır araştır bak sor iyice kafam karışmıştı. Birkaç ay ara verip sonra tekrar araştırmaya başladım. Kafamda yığınla özellik vardı.

  1. 4 tekerlekli mi?
  2. Tekerlekleri büyük mü?
  3. 5 noktalı emniyet kemeri var mı?
  4. Portbebe olabiliyor mu?
  5. Koltuğu hem arkaya hem öne döndürülebiliyor mu?
  6. Tutma yerinin yüksekliği ayarlanabiliyor mu?
  7. Güneşliği?
  8. Yağmurluğu?
  9. Sepeti var mı?
  10. Kolay katlanır mı?
  11. Arabaya sığar mı?
  12. Kaç kiloya kadar kullanılabiliyor?
  13. Ana kucağı ya da araba koltuğu var mı?
Kafamın karışmasında satıcıların da etkisi vardı elbette. 

:) :)

Nihayet aradığım arabayı bulmuştum. Bilinen güzel bir markanın kaliteli bir ürünüydü. İstediğim tüm özellikleri taşıyordu. Fakat benim istediğim özellikler gerçekten gerekli miydi?

  1. Tekerlekleri büyük olsun dedim. Ama hiç bir yerden rahat geçemiyordum.
  2. Portbebe istedim. Bebeğim kasım doğumlu olduğu için dışarı çok çıkamadık. Şubat ayı gibi de artık tamamen yatar pozisyonda olmak istemiyor, kollarını sağa sola çarpıp rahatsız oluyordu.
  3. Koltuğunu bana bakar şekilde koyabiliyordum fakat bebeğim arkaya doğru gitmekten rahatsız oluyor ve ayrıca ters gittiğinde yol tutuyor ve midesi bulanıyordu. (araba koltuğu için de geçerli)
  4. Kolayca katlamak çoook zor oldu. Önce koltuğunu çıkartıp bir yere koymalı daha sonra iskelet halde kalan arabasını katlamalıydım. Böylece bir elimde koltuk bir elimde arabası olduğunu düşünürsek bebeğimi tutacak elim kalmıyordu. 3. bir elim olsa halim de kalmazdı. Çünkü gerçekten ağırlar.
  5. Böyle bir arabayı gören minibüs bizi almadan geçiyordu. :(
  6. Otobüste yolu tıkadığım için bir şoförden azar bile işitmiştim neredeyse. "Katla koy kenara hanımefendi." Katlanması zor deyince de "kolay olanını alsaydın napiim" demişti. :/
  7. Eğer eşim evdeyse, önce koltuk ve iskelet olarak ayırdığımız bebek arabasının parçaları hatchback arabamızın bagajına neredeyse milimetrik sığıyor ve her seferinde eşimden oflamalar duyuyordum.
  8. Ana kucağı görevi gören araba koltuğu çok ağırdı ve tek başına taşımak neredeyse imkansızdı.
  9. 13 kiloya oluncaya kadar kullanabileceğimiz 0+ grubu araba koltuğumuz var diye sevinirken meğerse hava yastığı olan arabalarda arkaya doğru konulmasının ciddi yaralanma ve (Allah korusun) ölüm riski olduğunu öğrenmiştim. Halbuki belli bir kiloya kadar bebekler arkaya bakacak şekilde yerleştirilmeli. Araba koltuğu da ona göre alınmalı.

Yani hayaller ve hayatlar durumu :)

Ben bebek arabasından bahsederken dikkat ettiyseniz hep di'li geçmiş zamanda anlatmışım. Şimdi ne yapıyorsun derseniz, oğlum 6 aylıkken babamın en sonunda canına tak edip tek parça ve kullanımının basit olması nedeniyle ucuz bir fiyata aldığı baston tipte bebek arabasını kullanıyorum ya da kanguruyu takıp içine de oğlumu oturtuyorum rahat rahat çıkıyorum. 

Umarım bu yazım bebek arabası seçmekte olan annelere bir fikir verir. Eğer arabanızın bagajı genişse, toplu taşıma araçlarını kullanmıyorsanız, genelde geniş alanlarda bebek arabasıyla dolaşacaksanız sizin için sıkıntı olmayacaktır.
Eğer henüz yaşını doldurmamış bebeğinize baston tipte araba alırsanız koltuğunun yatırılabilen özellikte olanlarından seçmenizi ve eğer kanguru kullanıyorsanız bebeğinizin kan dolaşımını etkilememesi için uzun süreli olarak kanguruda oturtmamanızı tavsiye ederim. 

Bebeğinizle birlikte mutlu gezintiler..






0 yorum:

Yorum Gönder

 

iksmir anne olunca Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting